Contactgegevens
Rentmeesterlaan 25
5046 MH Tilburg
+31 6 1026 0404
KvK nummer 64022706
BTW: NL001780704B77
Rentmeesterlaan 25
5046 MH Tilburg
+31 6 1026 0404
KvK nummer 64022706
BTW: NL001780704B77
P-Focused kan je verzoeken om cookies te installeren op jouw apparaat. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer je onze website hebt bezocht, wat je op onze website bekijkt, om jouw gebruikerservaring te verrijken en de relatie tussen jou en onze website te verbeteren.
Klik op de verschillende categorieën om hier meer over te lezen. Daarbij kun je ook bepaalde voorkeuren aanpassen. Houd er wel rekening mee dat sommige soorten cookies invloed hebben op de manier waarop je onze website ervaart en de diensten die we kunnen aanbieden.
Deze cookies zijn strict noodzakelijk om je diensten op deze website aan te bieden en om enkele functies te kunnen gebruiken.
Omdat deze cookies strict noodzakelijk zijn om deze website aan te bieden, kun je deze niet weigeren zonder dat de functionaliteit van de website wordt aangetast. Je kunt ze blokkeren of verwijderen door de instellingen van je browser aan te passen en alle cookies van deze website geforceerd te blokkeren.
Deze cookies verzamelen informatie die enerzijds in een verzamelde vorm ons helpen te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt. Aan de andere kant kunnen we zien hoe effectief onze marketing campagnes zijn. Ook kunnen ze ons helpen onze website aan te passen zodat jouw gebruikersvervaring wordt verbeterd.
Wanneer je niet wilt dat we jouw bezoek volgen, kun je hier deze cookie in jouw browser uitschakelen:
We gebruiken ook nog andere externe diensten zoals Google Webfonts, Google Maps en externe Video diensten. Omdat deze diensten mogelijk persoonlijke data zoals je IP-adres verzamelen, geven we de mogelijkheid deze te blokkeren. Wees er wel van bewust dat dit sterk de functionaliteit en weergave van onze website beïnvloed. De veranderingen worden pas actief nadat je de pagina hebt ververst.
Google Webfont instellingen:
Google Map instellingen:
Ingesloten Vimeo and Youtube videos:
Alles over ons cookie- en privacybeleid kun je lezen in op deze pagina.
Privacybeleid
Publiceer je regelmatig op Facebook? Merk jij dat sinds begin 2018 je minder likes en een minder groot bereik hebt met de posts vanaf je zakelijke pagina?
Dat zou best kunnen kloppen, want Facebook heeft behoorlijke aanpassingen in zijn algoritme doorgevoerd, waardoor gebruikers meer berichten van je naaste kring op je tijdlijn te zien krijgt, dan berichten van bedrijven.
Facebook zegt dit gedaan te hebben om hun gebruikers weer vaker richting het platform te trekken (en langer).
Hoe kan ik hier mee omgaan?
“Wat heeft dit nu tot gevolg en hoe kan ik hier mee omgaan?”, vraag je jezelf misschien af.
Ik zou je niet adviseren om je bedrijvenpagina op Facebook te sluiten. Want het is en blijft een van de grootste social media kanalen. Alleen al in Nederland kent Facebook ruim 10,8 miljoen gebruikers (waarvan 7,6 miljoen dagelijks).
Daarom krijg je van mij…
4 tips om het nieuwe algoritme van Facebook te verslaan
1. Maak meer gebruik van ‘inhakers’
Inhakers zijn berichten die inhaken op de actualiteit. Dit kan betrekking hebben omdat het een of andere ‘dag van..’ is. Of iets wat letterlijk in de actualiteit gebeurd. Dit vraagt wel creativiteit, snelheid en ook enige voorzichtigheid. Want niet alle onderwerpen zijn geschikt om dit te koppelen aan jouw merk.
2. Zorg voor goede interactie met je publiek.
3. Maak en plaats video’s
Video is nu al meer dan 80% van alle inhoud op social media. En wordt ook altijd goed gewaardeerd. En dat komt ook omdat een videoboodschap veel sneller wordt verwerkt door onze hersenen dan geschreven woord.
4. Zorg voor een hoge plaatsingsfrequentie
Omdat de wegen van Facebook redelijk ondoorgrondelijk zijn, weet je nooit precies wie en wanneer jouw bericht gelezen wordt. Het is daarom niet erg om bijvoorbeeld 3x per week iets te plaatsen en met regelmaat hetzelfde bericht nog een keer te plaatsen.
Achterliggende gedachte
Wil je ook weten waarom deze tips gaan werken, lees dan nog even verder.
Gebruik maken van social media is de manier om betrokkenheid van je publiek (klanten en potentiële klanten) te krijgen. De achterliggende gedachte is meer ‘gevoel’ rondom jouw merk op te bouwen. Dit in tegenstelling tot het enkel ‘harde’ reclame voor je bedrijf maken.
Echte betrokkenheid krijg je in mijn ogen alleen wanneer je rekening houdt met de behoeften en vragen van je publiek. En daarin mag je heel breed denken. Denk in handige tips rondom service, een antwoord op veel gestelde vragen, nieuwe gebruikersmogelijkheden, recepten etc. De mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos.
Organisch v.s. adverteren
Een vraag die ik ook vaak krijg is heeft betrekking op de keuze tussen organische post (onbetaalde) en advertenties (betaalde). Wat is wijsheid daarin?
Kort door de bocht: voor echte betrokkenheid met je publiek en het opbouwen van een hoeveelheid trouwe fans, adviseer ik nooit om daar advertenties voor in te zetten. Dit kun je wel inzetten om buiten je huidige ‘fans’ de aandacht op je merk te vestigen. Bijvoorbeeld door een speciale aanbieding te doen.
Over het algemeen is adverteren via Facebook niet erg duur en kan daarom erg lucratief zijn.
Mocht je meer willen weten over bovenstaand onderwerp ? Of wil je weten hoe je een en ander het best kunt toepassen binnen jouw social media strategie? Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op. Ik help je graag vooruit.
Kijk anders ook eens op: Social Media Marketing